خونه رنگی

خونه باید رنگی باشه :)

خونه رنگی

خونه باید رنگی باشه :)

خونه رنگی

خیلی چیزا نمی دونم..
ولی می دونم که می خوام بدونم..
:)

خونتون رنگی

آخرین مطالب
يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ب.ظ

حلوا :)


پختن حلوا یک فن که از هرکسی برنمی آید. ببینید اینو کی گفتم.

اول روغن را داغ می کنیم و بعد آرد رو می ریزیم. و بعد شروع می کنیم به تفت دادن. این مرحله باید دست رستم دستان داشته باشی تا خوب هم بزنی وگرنه زودی می سوزه. بعد که کمی قهوه ای (نه خیلی سوخته و نه خیلی خام)  شد. شیره ای رو که آماده کردین آوار می کنید رو سرش. و بعد هم می زنید و می زنید تا قوام بیاد. برای شیره هم که آب رو جوش میاریم و بعد شکر رو میریزیم و جوش میاد تا غلیظ بشه. توی شیره کمی هم گلاب و زعفران می ریزیم تا حسابی خوش عطر بشه.

یکم سخت میشه اندازه ها رو تو حلوا فهمید. مثلا روغنش خیلی نباید باشه چون بعدن پس میده و وایلا میشه. یا شیره اش باید متناسب با آرد باشه.




         







زندگی نوشت:

وقتی شیره رو روی آرد داغ تفت داده شده میریزیم یه جلز و ولزی میکنه که نگو و نپرس. در مواجهه با هر چیزی شابد اولش سخت باشه و جلز و ولز کنیم. اما حواسمون باشه که شاید برای قوام اومدن ماست :)




  • ماهی رنگی

نظرات  (۱)

من واسه این پست نظر گذاشتم 
چرا فعالش نمیکنی؟
نترس بابا دستم به حلواهاتون نمیرسه 
نمی خورمشون
همش مال خودت گشنه :)
پاسخ:
باور کن اینجا نظری نیست..
(آیکون تعجب)

ترسش که می ترسم..
من عین مورچه غذا می خورم تا من لب به خوردن باز کنم، تو همه رو قورت دادی.. :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی